Verkoopsvoorwaarden

Algemeen

1.    We leveren uitsluitend in België. Andere bestellingen kunnen dus geweigerd worden door ons.
2.    Gezien we ook alcoholische dranken verkopen dien je minstens 18 jaar te zijn om bij ons te bestellen. Vraag dus, indien nodig, je ouders de bestelling te plaatsen.

Bestelling

1.    Alle afgeronde bestellingen zien we als definitief. Annuleren lukt daarna niet meer. Bel of mail ons gerust voor je de bestelling afrondt met al je vragen. We helpen je graag verder.
2.    De getoonde foto’s in de webshop geven een correct beeld weer van het product dat we leveren. Uiteraard kan er steeds een klein verschil zitten in kleur en vorm zonder hiermee de kwaliteit van het product te wijzigen.
3.    In ons ruim assortiment zitten zowel producten met een biocertificaat als zonder. In de omschrijving kan je duidelijk zien welke gecertificeerd zijn.
4.    In onze webshop krijg je de keuze uit een aantal verpakkingshoeveelheden. Is die te klein of te groot dan kan je bij ons ook een bestelling op maat laten maken. We rekenen hiervoor geen extra kosten. Deze bestellingen op maat kan je doorgeven per mail of telefoon. We vragen dan vooraf te betalen via overschrijving. Van zodra we de betaling binnen krijgen versturen we het pakket of kan het opgehaald worden.

Prijs & Betaling

1.    Al de vermelde prijzen zijn inclusief BTW.
2.    We hanteren dezelfde kiloprijs ongeacht de hoeveelheid die je bestelt.
3.    De verzendkosten kan je zien bij het winkelmandje. Vanaf 80 euro nemen we alle verzendkosten voor onze rekening.
4.    Betalen kan online met de meeste bank–en kredietkaarten of Paypal. We rekenen hiervoor geen extra kosten aan. We nemen deze op ons.
5.    Klanten die liever met een overschrijving betalen kunnen hun bestelling per mail of telefoon doorgeven. We maken dan een bestelbon op met alle nodige gegevens.

Verzending

1.    In een poging om onze ecologische voetafdruk te beperken bundelen we al onze bestellingen per regio. Waar mogelijk kiezen we steeds voor fietskoeriers.  We garanderen minimaal twee verzendingen per week. Als je product op voorraad is dan mag je het pakket tussen de 2 en 4 werkdagen bij jou thuis verwachten.
2.    Zonder Meer hecht veel belang aan duurzaamheid en daarom kiezen we er ook voor plastiek te bannen uit onze winkel. Voor de bulkproducten werken we steeds met thuiscomposteerbare verpakkingen die gemaakt zijn van houtpulp of papieren zakken.  Ook ten aanzien van de leveranciers doen we ons uiterste best om hen aan te moedigen ander verpakkingsmateriaal te gebruiken bij hun levering.
Sommige producten zijn momenteel nog met een plastiek verpakking (vb sommige zepen) en dat vermelden we dan ook bij de omschrijving.
3.    Ook bij het klaar maken van je pakket kiezen we voor recycleerbare producten. Zo hergebruiken we onze kartonnen dozen en gebruiken we papiersnippers als vulmateriaal.
4.     Je krijgt van ons een bericht van zodra je pakket onderweg is.
5.    Klopt de inhoud van je pakket niet met wat je bestelde? Neem dan binnen de 14 dagen telefonisch contact op met ons zodat we kunnen zien wat verkeerd liep.
6.    Als we door omstandigheden het pakket niet tijdig kunnen verzenden geven we je een bericht. Als de verzending langer dan 10 dagen op zich laat wachten kan je kosteloos de bestelling annuleren.
7.    Is het pakket beschadigd tijdens het transport neem dan onmiddellijk contact op met ons.

Ophalen

1.    Woon of werk je in de buurt van Kortrijk of Menen? Dan kan je steeds kiezen voor ophalen. Zo vermijd je de verzendkosten.
We maken dan samen een afspraak wanneer je het pakket kan komen ophalen en geven dan het juiste afhaaladres mee.
2.    Vanaf september 2017 kan je tijdens de openingsuren van de winkel in Kortrijk steeds je pakket komen ophalen. Tot september kan het op afspraak.

Terugsturen

1.    Niet tevreden? Je kan het pakket met ongeopende producten steeds terug sturen naar ons. De verzendkosten zijn voor jouw rekening.  Uiteraard kan het ook steeds terug gebracht worden naar het afhaalpunt waar je het pakket ophaalde.
Terugsturen kan naar : Zonder Meer, Rijselsestraat 51, 8500 Kortrijk
2.    Van zodra de producten werden geopend kunnen we geen teruggave meer aanvaarden.
3.    Binnen de 14 dagen na het ontvangen van de teruggestuurde producten storten we het aankoopbedrag (met verzendingskosten in mindering) terug op jouw rekening.

Persoonsgegevens

1.    We hechten veel belang aan de privacy van onze klanten. We gaan dan ook nooit je contactgegevens doorgeven of verkopen aan derden.
2.    Je contactgegevens gebruiken we voor de verwerking van de bestellingen en het bijhouden van je aankopen.
3.    Je mailadres nemen we automatisch op in onze verzendlijst voor de nieuwsbrief. Via eenvoudig bericht kan je dit stoppen.
4.    Je kan steeds via eenvoudig bericht de opgeslagen gegevens bij ons opvragen. Indien gewenst kan je deze gegevens ook laten verwijderen. Let wel, bij nieuwe bestellingen zal je opnieuw je gegevens moeten invoeren in ons systeem.
5.    Onze database is steeds up to date beveiligd.
6.    Zonder Meer leeft de 'Wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens' na, zoals gewijzigd door de Wet van 11 december 1998 alsook de 'Wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie'.

Overmacht

1.    In geval van overmacht (elke omstandigheid buiten onze wil en controle die ervoor zorgt dat we ons werk niet kunnen doen) kan een bestelling geannuleerd worden door ons. 

Betwistingen

1.    We doen ons uiterste best om tegemoet te komen aan de vragen van onze klanten. We zijn dagelijks telefonisch en per mail te bereiken en gaan er van uit op die manier alle problemen of eventuele klachten te kunnen opvangen. Is er toch een betwisting dan is de Rechtbank van Koophandel van Kortrijk bevoegd.